מקומות דייג במרכז הארץ חלק ב'

הי, היום נמשיך ונדבר על מקומות דייג במרכז הארץ. בכתבות האלה נדבר רק על חופי ים, לא כולל דייג במים מתוקים (אליהם נדבר עוד בהמשך). בסקירה ראשונה עברנו מחוף פלמחים עד בת ים, הגיע הזמן להמשיך הלאה.

המזבלה

רצועת חוף בין בת ים ויפו. מקום נהדר לדייג בכל צורה. רצועת חוף משלוות ריפים ובורות ומים רדודים. חייבים לשמור פה על כללי זהירות כי יש כאן מלא בורות, ריפים מחליקים ופסולת מכל הסוגים שבמשך שנים נזרק כאן אל הים (כולל מוטות ברזל, חלקי רכבים וכ"ד).אני חייב לציין שאפשר לתפוס כאן כל דג החל מסרגיסים ועד גומברים בגודל מכובד מאוד.

מזח של נמל יפו

היום הגישה אליו חסומה (אבל מי שמכיר את המקום יודע שיש אפשרות להגיע לשם). לפני מספר שנים הוציאו כאן הרבה דגים יפים, גם לוקוסים, גם ברקודות, גם לברקים וטרכונים. לאורך כל המזח קטעים רדודים וריפים מתחלפים עם מים עמוקים ובורות. איזו סביבה מצוינת לדגים טורפים.

חוף הדולפינריום

מקום נחמד, בחורף יצא לי לתפוס שם טוניות ופלמידות. החסרונות הגדולים זה חוסר חניה טוטאלי וכאשר הגל עולה מעל 0.6-0.7 כבר לא נוח לעמוד על המזח.

מרינה תל אביב

אפשר לעלות כאן על מזח ענק, מקום אהוב של הדייגים התל אביבים. זה גם החיסרון, תמיד יש כאן אנשים. אבל לאורך השנים המקום נתן תוצאות יפות מאוד.

מזח של תחנת כוח רידינג

יש כאן מזח גדול, שהכניסה אליו חסומה וגם מזח הקטן שהגישה אליו פתוחה לכולם. מקום מצויין לדייג בכל עונות השנה. מצויין לדייגי בוס, דייגי פתיון וגם למז'רז'רים. הוציאו כאן כמעט כל דג שאפשר לפגוש בים התיכון. החל מלברקים ועד אנטיאסים ענקיים.

חוף תל ברוך

רצועת חוף חולית ורדודה יחסית. יש כאן כמה ריפים בודדים שלידם אפשר לתפוס טרכונים ולברקים יפים.

לאורך הרצוע יש שבילי ריצה ואופניים. מקום נהדר לפיקניק משפחתי על שפת הים.

רצועת חוף עד סידנא אלי

חוף עם מים רדודים וקרקעית ים מעורבת של חול וסלעים. לא התנאים האידיאליים למי שלא מיומן מספיק.

הדג המטרה העיקרי כאן זה לברק. אפשר לתפוס כאן גם לוקוס אבל אין פי יותר מדי גיוון של דגים טורפים.

מרינה הרצליה

גם כאן כמו בכל מרינה אחרת יש המון אופציות לדייג, גם לז'רז'ר מהמזח וגם לתפוס עם בוס. בעונה נכונה עם ציוד ודימוי/פיתיון נכון וכמובן קצת מזל אפשר להוציא כאן כל דג שרק אפשר לחשוב עליו. נתפסו כאן גם פלמודים גדולים, גם גומברים, לברקים וברקודות. נקודה מצוינת לדייג מכל סוג.