מקומות דייג בדרום

היי חברים, היום נדבר על מקומות דייג בדרום הארץ. גם כאן יש לנו מקומות רבים המתאימים למקומות דייג בסגנונות שונים. נתמקד בהם קצת יותר ונספר על נקודות אהובות של חובבי דייג בדרום הארץ.

בתמונה: אגם ירוחם

חברת החשמל באשדוד - אזור המים החמים

אזור מצויין לדייג במיוחד בחורף. מים חמים מושכים מינים רבים של דגים (כולל כרישים בשנים האחרונות).

הבטונדה המפורסמת סגורה כבר שנתיים, אבל עדיין כל החוף משפך מים חמים וצפונה יכול לשמש לדייג בכל סגנון מז'רז'ור ועד גייד בוס.

הבעיה העיקרית – כמות גדולה של דייגים שמגיע לשם בזמן האחרון. כניסה דרך כביש עפר, צריך להיכנס בזהירות, במיוחד בחורף

דייג במרינה אשדוד

מקום אהוב על דייגי אשדוד. הכניסה לשובר "סגורה" אך כל מי שרוצה יכול בקלות לדלג פנימה. מצד אחד עומדים בדרך כלל דייגי פתיון ובוס. בשעות הלילה מצטרפים אליהם מז'רז'רים שמנסים להוציא ברקודות בתוך המרינה. בצד השני יש דולוסים שמז'רז'רים אוהבים לעלות אליהם (למרות שהדבר די מסוכן). בסוף המרינה יש ראש שטוח,  שאפשר להתמקם שם בנוח. הוא ממוקם גבוה מאוד כך שצריך לחשוב מראש איך אתם הולכים להרים את הדג מהמים.

דייג באשדוד - חוף ט"ו

חוף חולי באורך של כמה קילומטרים מקצה הדרומי של אשדוד ועד ניצנים. חוף די פראי במיוחד בחורף. יש כאן גם כמה בורות ונקודות שהביאו תוצאות מדהימות. אך זה חוף לאנשים שלא מפחדים ללכת ולחפש דגים.

מצויין לדייג לברקים וגומברים בעונה. חוף שקט ומתאים גם לדייג פתיונות וגם לז'ירז'ור.

דייג בחוף ניצנים

חוף משלב קרקעית חולית וסלעים. מאוד דומה לרצועת חוף ט"ו באשדוד. מקום נקי, שקט ונוח לדייג בסגנונות שונים.

מרינה אשקלון

מקום נוח ומצויין לדייג גם לכיוון המרינה וגם לכיוון הים. הכניסה לשובר פתוחה וכל אחד יכול להיכנס בלי שום בעיה.

אפשר להוציא כאן כל סוגי דגים שבדרך כלל אפשר לפגוש במים עמוקים יחסית של מרינה: בורי, סרגוסים, דניסים וברקודות בתוך המרינה, טוניות, פלמידות, לוקוסים מהדולוסים לכיוון הים.

דייג בחוף זיקים

מקום דייג הכי דרומי של ים התיכון. מחברת החשמל של אשקלון מהצפון ועד רצועת ביטחון בקצה הדרומי.

החוף משלב קרקעית חולית וסלעים. יש כאן גם ריפים מצויינים לדייגי בוס. מקום מרוחק ודי בודד, הגישה לחוף יחסית נוחה, אך צריך ללכת ולחפש נקודות דייג טובות.