חדש! רולר שימנו וונפורד 20

השנה הושלם עוד סיבוב נוסף של התחדשות בסדרות רולרים נבחרות של חברת שימנו. אחרי   Stella 18, 19 Vanquish, 19 Stradic , 20 Twin Power, הושק דור חדש של רולרים, עשויים מסיבי פחמן ( +CI4), שכיום נקראים Vanford. זה השם החדש שקיבל ה-   Stradic CI4+ האגדי.  
אז בואו נדבר על שימאנו 20 וונפורד.

קל מאוד להבין מדוע השם הוחלף. מהרגע בו הסדרה של רולרים עשויים מסיבי פחמן נקראה Stradic CI4 (תחילה בארה"ב ואחר כך בכל רחבי העולם),
ועד כה המון דייגים מבלבלים בין רולרים אלה ל"סטראדיק רגיל", והבלבול הזה הפריע מאוד למחלקת השיווק של חברת שימנו. בתחילת הדרך ביפן ובאירופה, דגמי רולרים מסיבי פחמן נקראו Rarenium. שם נחמד, אבל לא "קליט" מידי. אז הם החליטו לעשות שינוי באמצע שנות ה -10 ולעבור לחלוטין לשם +Stradic CI4. ופה הבלבול התחיל לחגוג.

וכל זה בזמן שהרולר הראשון מסיבי פחמן של המתחרה המוביל – Daiwa Luvias לא שינה את שמו מזה עשור וחצי, כאן יש לנו כבר שינוי שם שני.

Vanford   הוא שם קליט, מזכיר קצת את וונקוויש, גם סדרה מוצלחת מאוד אך יקרה יותר. סדרת שימאנו 20 וונפורד, שהוצגה ב- 9 ביולי 2020, כוללת רולרים מ- 500 הזעיר במשקל – 140 גרם בלבד, ל- C5000XG המהיר (220 גרם).

אם נשווה את הרולרים החדשים עם קודמיהם, נראה כי תוך שמירה על עיצוב מוכר ואהוב, תקבלו את כל החידושים הטכנולוגיים של שימנו.

  • גיר MicroModule II – גלגל שיניים, הכולל צורת שן מיוחדת, בנוסף לדברי היצרן שופרא טכנולוגיית עיבוד המתכת בה נעשה שימוש.
  • טכנולוגיית Silent Drive שנועדה למזער את חיכוך ולהפחית את הרעש. כתוצאה מכל זה, הרולר עובד בצורה חלקה ושקטה במיוחד.
  • מיגון הגוף עלה לרמה חדשה – X-Protect (לשעבר Coreprotect).
  • מנגנון האיסוף וגלגול עלה לסטנדרט של סטלה (קודם לכן השימוש בטכנולוגיות אלו נעשה רק על סטלות וכמה דגמי יוקרה נוספים), ובשנים האחרונות עברו הטכנולוגיות האלו גם לסדרות זולות יותר. בהתאם לכך שפולה גם התרחבה (Long Stroke AR-C Spool).
  • הרוטור גם עבר כמה שינויים. ווטפורד 20 קיבל הרוטור של Magnumlite בעל האינרציה הנמוכה וחזק במיוחד.

הרולרים נהיו קלים יותר ב 5-15 גרם, תלוי בדגם.

לווטפורד הוסיפו גם עוד מיסב כדורי אחד, כעת ישנם שבעה מהם (למעט דגם בגודל 500, שם ישנם שישה מיסבים כדוריים).

באופן כללי, החידוש מעניין ומסקרן מאוד. הוא נראה טוב, וכולל כל הפתרונות הטכנולוגיים החדשים שאנחנו כבר מכירים מסדרות אחרות. ובכן, בואו נראה מה קורה על המים ואז נהיה חכמים יותר.

התמונות מאתר שימנו