פתיונות – סיליקון אכיל

היום פיתיונות סיליקון מאוד הפופולריים וקלים לשימוש. הם עובדים מצויין כאשר מדובר בדיג טורפים, נעים יפה וטבעי במים ונבלעים בקלות על ידי דגים בגדלים שונים. היצרנים מתמקדים היום גם בייצור סיליקון אכיל, אשר פשוט פועל כמגנט דגים אמיתי. זוהי תערובת של פלסטיק עם תוספים טעם וריח. הדג תוקף בשמחה את הפיתיון, שומר אותו בפה במשך זמן רב, מה שמאפשר לבצע את הוקסט בצורה הנכונה.

ניתן לרכוש פיתיונות סיליקון בחנויות לציוד דיג ומחנאות. גם הדגים וגם דייגים פשוט אוהבים את הפיתיונות האלה.

הדור הראשון של פיתיונות סיליקון אכיל היה עשוי ברמה נמוכה יותר,  לבסיס של סיליקון הוסיפו אך ורק מלח. למרות שזה היה מרכיב פשוט, הדגים הטורפים ממש אהבו אותו ותוצאות דיג היו בהתהם. דייגים הבחינו בכך לפני זמן רב כשהשתמשו בפתיונות על בסיס דגים מתים שהומלח. לאחר שהוסיפו לפתיונות סיליקון מלח, הבחינו שכמות התפיסות  גדלה באופן משמעותי. כל היצרנים החלו להשתמש במלח בפרופורציות שונות: מישהו הוסיף טיפה, מישהו הוסיף הרבה והשתמש בסוגי מלח שונים.

דגים טורפים לא אהבו כל סוגי הסיליקונים עם תוספית מלח. ניסוי שנערך בטקסס הוכיח, כאשר נעשה שימוש בפיתיונות שונים עם תוספית, הדג החזיק פיתיונות מלוחים בפיו יותר זמן, ולא מיהר לירק אותם החוצה. פיתיונות סיליקון ללא תוספת מלח הוא בכושי תקף וגם עזב מהר מאוד. כמעט מיד לאחר מכן הופיעו פיתיונות עם בתוספת שמושכים את הדגים.

לאחר הופעת התוספים, הדיג הפך ליעיל ומעניין עוד יותר. בארה"ב התקיימו תחרויות שלמות, שבמהלכן נעשה שימוש בסוגים שונים של סיליקון. היפנים הפחו את התחום של סיליקונים אכילים לאומנות של ממש, הם מייצרים מוצרים באיכות גבוהה וחושבים על כל פרט. הפיתיונות שלהם מביאים גם לתוצאות מצויינות לאורך השנים.